Instrukcja założenia podpisu elektronicznego

KROK 1
Proszę wejść na oficjalną stronę Polskiego Centrum Certyfikacji Elektronicznej – Sigillum.
W tym celu kliknij TUTAJ – sklep.sigillum.pl – dobrze by było gdyby otwierało się w nowej karcie.

KROK 2
Proszę założyć konto firmowe bądź prywatne – „ZALOGUJ SIĘ” w prawym górnym rogu strony.
W zależności od tego, do jakich celów będziemy wykorzystywać podpis możemy założyć KONTO FIRMOWE lub KONTO PRYWATNE. Należy pamiętać, że podpis jest zawsze na osobę prywatną, jednak zakładając konto firmowe mamy możliwość zamieszczenia danych firmowych w certyfikacie.

KROK 3
Na wskazany adres e-mail zostanie wysłany link aktywacyjny konta – proszę skopiować go do przeglądarki. (link przychodzi w przeciągu 5 minut)

W PRZYPADKU KONTA FIRMOWEGO:

KROK 4

  • Dane odbiorcy,
    Proszę wpisać tu dane dotyczące firmy, w rubryce dane kontaktowe należy podać numer do osoby dla której ma być wyrobiony podpis oraz WPISAĆ ADRES E-MAIL TAKI SAM JAK DO LOGOWANIA NA STRONIE SIGILLUM.
    Po upewnieniu się, że wszystkie dane są poprawne proszę wybrać polecenie podświetlone na zielono „ZAPISZ” i „DALEJ”
  • Dane nabywcy -> jeżeli wszystko się zgadza proszę wybrać polecenie podświetlone na zielono „DALEJ” lub „EDYTUJ” i popraw błędy.
  • Upoważnieni do umowy
  • Ważne jest żeby poprawnie zaznaczyć punkt odbioru certyfikatu. Jeżeli podpis ma być wyrobiony u nas, proszę o wybranie Punktu Rejestracji – Elbląg, ul. 1 Maja 1c.
  • „Osoby upoważnione do podpisania certyfikatu” – Są to osoby, które widnieją w KRS, CEIDG lub posiadają powołanie na stanowisko. W tej części formularza proszę o wpisanie DANYCH OSOBY DLA KTÓREJ MA BYĆ WYROBIONY PODPIS ELEKTRONICZNY.
    Jeżeli podpis ma być wyrobiony dla osoby, która w tych dokumentach nie widnieje, koniecznie jest dostarczenie podpisanego przez osoby, które reprezentują instytucje/firmę, upoważnienia.

UPOWAŻNIENIE MOŻNA POPRAĆ TUTAJ sigillum.pl/Pliki
W zakładce „Wzory umów” – Upoważnienie do podpisania umowy w imieniu Zamawiającego.

  • w rubryce „Adres e-mail” należy WPISAĆ ADRES E-MAIL TAKI SAM JAK DO LOGOWANIA NA STRONIE SIGILLUM. Ułatwi to przepływ informacji oraz wypełnienie kuponu w dalszym etapie procesu rejestracji.
  • Na tym etapie możliwe jest dodanie kolejnej osoby, dla której ma być wyrobiony podpis.
  • Jeżeli wszystko się zgadza proszę wybrać funkcję „ZAPISZ” i „DALEJ”
  • Upoważnieni do składania zamówień – jest to osoba, która wypełnia formularz. W przyszłości będzie miała możliwość np. dodania kolejnej osoby upoważnionej do umowy lub odnowienia certyfikatu.
    Jeżeli wszystko się zgadza wybieramy polecenie podświetlone na zielono „PRZEŚLIJ”
    KROK 5
    Na tym etapie zgłoszenie jest niekompletne, by je uzupełnić proszę „PRZEJŚĆ DO SKLEPU”

    System automatycznie przeniesie nas do zakładki PRODUKTY, po czym należy wybrać zestaw, jaki Państwa interesuje.
    KROK 6
    Po wybraniu konkretnego zestawu należy dokonać konfiguracji produktu:
  1. Certyfikat kwalifikowany:
    • możliwość wyboru na 1 rok lub na 2 lata,
  2. Certyfikat niekwalifikowany, służy do:
    • szyfrowania plików i dokumentów,
    • podpisywania korespondencji w poczcie mailowej,
    • zabezpieczania korespondencji mailowej poprzez szyfrowanie,
    • podpisywanie dokumentów nie wymagających mocy prawnej równoważnej podpisowi odręcznemu.
      Możemy wybrać opcję bez certyfikatu niekwalifikowanego lub na rok i 2 lata.
  3. Karta kryptograficzna – do wyboru duża, wielkości dowodu osobistego lub mała, wielkości karty SIM, w przypadku odnowienia i posiadania białej karty, można wybrać opcję „w posiadaniu subskrybenta”)
  4. Czytnik kart kryptograficznych – do wyboru mały lub duży, analogicznie tak jak karty. W przypadku gdy klient posiada swój czytnik można wybrać opcję „bez czytnika”.
  5. Liczba zestawów – w zależności od tego dla ilu osób ma zostać wyrobiony podpis.
    Po dokonaniu konfiguracji klikamy na „KUPUJĘ”
    Płatność proszę dokonać na miejscu gotówką lub kartą
    KROK 7
    Po dokonaniu konfiguracji produktu, system przeniesie nas do „1. Koszyk”

    Jeżeli zamówienie się zgadza proszę wybrać przycisk „DALEJ”
  6. Składający zamówienie
    Jest to osoba, która wypełnia zgłoszenie.
    Jeżeli wszystko się zgadza wybieramy przycisk „DALEJ”
  7. Dane do certyfikatu

    Są to dane, które będą zawarte w certyfikacie. Proszę wpisać w tym miejscu dane dotyczące osoby, dla której będzie wyrobiony certyfikat.
    • W miejscu „Adres e-mail” proszę wpisać taki sam adres jak do logowania na stronie Sigillum.
      Po wypełnieniu formularza wybieramy funkcje „ZAPISZ” oraz „DALEJ”
  1. Podsumowanie zamówienia

Jeżeli zamówienie oraz dane są poprawne wybieramy zielony przycisk „ZAMAWIAM”
KROK 8
Pierwsza część zamówienia jest już widoczna w naszym systemie, jednak żeby się umówić, konieczne jest wypełnienie KUPONU

W tym celu proszę znaleźć u góry strony, swój adres e-mail i na niego kliknąć.
KROK 9

Następnie wybieramy „KUPONY OCZEKUJACE”
(Jeżeli we wszystkich poprzednich krokach wpisaliśmy ten sam adres e-mail, to kupon musi tam być. Natomiast jeżeli w poprzedniej części podaliśmy adres e-mail osoby dla której ma być podpis, na jej skrzynkę pocztową został wysłany link, który musi skopiować do przeglądarki i samodzielnie go wypełnić po czy odesłać.)

Po czym wypełniamy kupon.
KROK 10

Dane subskrybenta

  • Są to dane osoby, dla której będzie wyrabiany podpis.
  • Ważne jest żeby poprawnie zaznaczyć punkt odbioru certyfikatu. Jeżeli podpis ma być wyrobiony u nas, proszę o wybranie Punktu Rejestracji – Elbląg, ul. 1 Maja 1c.
  • Po upewnieniu się, że wszystkie dane są poprawne proszę wybrać polecenie podświetlone na zielono „ZAPISZ” i „DALEJ”
  1. Dane do certyfikatu

    Są to dane, które będą zawarte w certyfikacie. Należy pamiętać, że im jest ich mniej tym podpis jest bardziej uniwersalny, każdą zmianę danych w nim zawartych należy zgłosić.
  • Radzimy by zamieścić wymagane minimum czyli IMIE, NAZWISKO ORAZ NUMER PESEL
  • Proszę wprowadzić hasło do unieważnienia certyfikatu (najlepiej takie samo jak do logowania)
    Będzie ono wymagane w przypadku zgubienia lub kradzieży certyfikatu.
    Po wypełnieniu formularza wybieramy funkcje „ZAPISZ” oraz „PRZEŚLIJ”
    KROK 11

    Ukazanie się tego komunikatu oznacza, że zgłoszenie zostało poprawnie wypełnione.
    ZGŁOSZENIE AUTOMATYCZNIE ZOSTAJE WYSŁANE DO NASZEGO SYSTEMU. POZOSTAJE JEDYNIE UMÓWIĆ SIĘ NA SPOTKANIE, KTÓRE TRWA 25 MINUT I WYCHODZI SIĘ Z GOTOWYM PRODUKTEM.
    W CELU UMÓWIENIA SIĘ NA WIZYTĘ PROSZĘ O KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU 55 235 39 76 LUB CZEKAĆ NA TELEFON OD NAS. DO PODANEJ CENY ZESTAWU NALEŻY DOLICZYĆ 50 ZŁ NETTO, ZA PODWÓJNA WERYFIKACJĘ TOŻSAMOŚCI ORAZ OBSŁUGĘ.
    DO ZOBACZENIA.

W PRZYPADKU KONTA PRYWATNEGO:

KROK 4

Proszę wybrać zakładkę „PRODUKTY”
KROK 5
Po wybraniu konkretnego zestawu należy dokonać konfiguracji produktu:

  1. Certyfikat kwalifikowany:
  • możliwość wyboru na 1 rok lub na 2 lata,
  1. Certyfikat niekwalifikowany, służy do:
  • szyfrowania plików i dokumentów,
  • podpisywania korespondencji w poczcie mailowej,
  • zabezpieczania korespondencji mailowej poprzez szyfrowanie,
  • podpisywanie dokumentów nie wymagających mocy prawnej równoważnej podpisowi odręcznemu.
    Możemy wybrać opcję bez certyfikatu niekwalifikowanego lub na rok i 2 lata.
  1. Karta kryptograficzna – do wyboru duża, wielkości dowodu osobistego lub mała, wielkości karty SIM, w przypadku odnowienia i posiadania białej karty, można wybrać opcję „w posiadaniu subskrybenta”)
  2. Czytnik kart kryptograficznych – do wyboru mały lub duży, analogicznie tak jak karty. W przypadku gdy klient posiada swój czytnik można wybrać opcję „bez czytnika”.
  3. Liczba zestawów – w zależności od tego dla ilu osób ma zostać wyrobiony podpis.
    Po dokonaniu konfiguracji klikamy na „KUPUJĘ”
    Płatność proszę dokonać na miejscu gotówką lub kartą.
    KROK 6
    Po dokonaniu konfiguracji produktu, system przeniesie nas do:
  4. Koszyk

    Jeżeli zamówienie się zgadza proszę wybrać przycisk „DALEJ”
  5. Dane do zamówienia
    ZDJĘCIE 5
  • Proszę wpisać tu dane osoby dla której ma być wyrobiony podpis.
  • Ważne jest żeby poprawnie zaznaczyć punkt odbioru certyfikatu. Jeżeli podpis ma być wyrobiony u nas, proszę o wybranie Punktu Rejestracji – Elbląg, ul. 1 Maja 1c.
    Po wypełnieniu formularza wybieramy funkcje „ZAPISZ” i „DALEJ”
  1. Dane do certyfikatu

    Są to dane, które będą zawarte w certyfikacie. Należy pamiętać, że im jest ich mniej tym podpis jest bardziej uniwersalny, każdą zmianę danych w nim zawartych należy zgłosić.
  • Radzimy by zamieścić wymagane minimum czyli IMIE, NAZWISKO ORAZ NUMER PESEL
  • Proszę wprowadzić hasło do unieważnienia certyfikatu (najlepiej takie samo jak do logowania)
    Będzie ono wymagane w przypadku zgubienia lub kradzieży certyfikatu.
    Po wypełnieniu formularza wybieramy funkcje „ZAPISZ” oraz „DALEJ”
  1. Podsumowanie

Wybieramy polecenie podświetlone na zieloni „ZAMAWIAM”

ZGŁOSZENIE AUTOMATYCZNIE ZOSTAJE WYSŁANE DO NASZEGO SYSTEMU. POZOSTAJE JEDYNIE UMÓWIĆ SIĘ NA SPOTKANIE, KTÓRE TRWA 25 MINUT I WYCHODZI SIĘ Z GOTOWYM PRODUKTEM.
W CELU UMÓWIENIA SIĘ NA WIZYTĘ PROSZĘ O KONTAKT POD NUMEREM TELEFONU 55 235 39 76 LUB CZEKAĆ NA TELEFON OD NAS. DO PODANEJ CENY ZESTAWU NALEŻY DOLICZYĆ 50 ZŁ NETTO, ZA PODWÓJNA WERYFIKACJĘ TOŻSAMOŚCI ORAZ OBSŁUGĘ.
DO ZOBACZENIA.